Materiały POS w branży farmaceutycznej

Współcześnie trudno sobie wyobrazić działającą na rynku firmę, która mogłaby się obyć bez reklamy i szeroko zakrojonych działań marketingowych. Jedną z branży, która nieustannie stara się docierać do swoich klientów, informując, edukując i wskazując właściwe wybory konsumenckie, korzystne dla ludzkiego zdrowia, jest branża farmaceutyczna. Planując kampanię reklamową, każdorazowo wykorzystywane są w tej branży materiały typu POS. Ich zastosowanie w punktach sprzedaży oraz aptekach stało się już dla klientów tak oczywistym elementem wystroju, że często widząc je i czytając zawarte na nich informacje, zapominamy, że jest to forma reklamy oddziałująca na nasze wybory konsumenckie. 

Co to są materiały POS i do czego służą

Od wielu lat w branży farmaceutycznej z powodzeniem wykorzystuje się materiały POS. Nazwa tych materiałów pochodzi od angielskiego point of sale, zamiennie stosuje się także nazwę precyzującą cel owych materiałów POSM — point of sale materials, na określenie formy nośników reklamowych skierowanej do klienta detalicznego. Głównym celem tych materiałów jest wsparcie sprzedaży, dlatego informacje o produktach farmaceutycznych, które są promowane przez daną placówkę, umieszcza się blisko docelowego miejsca sprzedaży, np. bezpośrednio przy kasach lub miejscach kluczowych dla podejmowanych przez klientów decyzji zakupowych. Ogromną zaletą tego typu materiałów jest fakt, iż w materiałach typu POS można zawrzeć wszystkie niezbędne dla odbiorcy treści. Rzetelne informacje na temat proponowanego produktu, korzyści dla zdrowia, jakie płyną z jego zastosowania, logo produktu, firmy oraz jego cena — to najczęstsze komunikaty zamieszczane na materiałach typu POS. Wpływają one na wybory konsumentów, umacnianie znajomości logo oraz marki produktu, sprawiają, że produkt staje się znany i tym samym bliższy klientowi, więc to po niego odbiorca treści w pierwszej kolejności sięgnie w razie potrzeby. Klient mimowolnie się z nimi zapoznaje przechodząc obok półek z asortymentem lub czekając przy kasie na swoją kolej. 

Rodzaje materiałów POS w branży farmaceutycznej

Na przykładzie naszej oferty, firmy Lakman, przedstawimy Państwu rodzaje materiałów reklamowych POS, które są najchętniej wybierane przez branżę farmaceutyczną oraz wskażemy miejsca ich zastosowania. Pośród materiałów typu POS znaleźć mogą Państwo dyspensery i standy przeznaczone do umieszczania ich na ladzie kasjera. W dyspenserach zwanych counter card można umieszczać ulotki z opisami produktów godnych polecenia lub gazetki firmy farmaceutycznej, czy danej apteki z produktami dostępnymi po okazyjnych cenach. Na półki z produktami w większych aptekach, do których mają dostęp klienci polecane są przez nas linery poziome oraz różnego rodzaju dyndacze, woblery, które poinformują klienta o trwającej promocji i skierują jego wzrok we właściwe miejsce. Pod sufitem natomiast można umieścić większe plakaty w postaci zawieszek sufitowych oraz flagietki ze strzałkami kierującymi w stronę promowanego przez branżę farmaceutyczną produktu. Chcąc efektywnie wykorzystać dostępną powierzchnię drogerii czy apteki, można także sięgnąć po materiały typu POS przeznaczone do ulokowania na podłodze. Są one odporne na ścieranie, łatwe w montażu i demontażu, nie pozostawiają śladów w miejscu, w którym zostały pierwotnie zamieszczone. Dostępne formy materiałów POS na podłogę to naklejki podłogowe oraz potykacze, a także stoiska służące zarówno prezentacji produktu, jak i jego degustacji.