„Złota strefa”. Jak zaaranżować strefę przy kasie i skłonić klienta do dodatkowego zakupu?

Kolejka do kasy wcale nie musi oznaczać końca zakupów – odpowiednio urządzona „złota strefa” może podnieść wartość koszyka klienta. Osoby stojące w kolejce do kasy mają czas przyjrzeć się produktom na ekspozycji i bardzo często decydują się na ich zakup. Nie bez znaczenia są materiały promocyjne, które mają przyciągać wzrok i skłaniać do zakupu.

Tak naprawdę do „złotej strefy” trafia każdy klient w sklepie i jest to ostatnia okazja, aby skłonić kupujących do dodatkowych zakupów. W pobliżu kas zwykle umieszczane są tzw. produkty impulsowe, promocyjne oraz wyroby marek własnych, na przykład przekąski, słodycze, baterie, farmaceutyki, gumy do żucia i napoje w puszkach. Systemy promocyjne w „złotej strefie” mogą znacząco przyczynić się do zwiększenia obrotów sklepu, ponieważ klienci stojący w kolejce chętnie sięgają po tanie i drobne produkty, których nawet nie planowali kupić.

Materiały reklamowe w „złotej strefie”

Szybciej sprzedają się towary wyeksponowane w odpowiedni sposób – materiały POS mają przyciągać wzrok i zwiększać atrakcyjność produktów. W małych sklepach osiedlowych doskonale sprawdzają się woblery i małe ekspozytory ułożone na ladzie a do dużych marketów najczęściej wybierane są obszerne displaye i zasypowe kosze ekspozycyjne. Sklepy dysponujące sporą ilością miejsca i kilkoma kasami mogą sobie pozwolić na większą różnorodność.

„Złota strefa” musi być dobrze przemyślana, ponieważ chaos może spowodować poczucie zagubienia u klientów i skutecznie zniechęcić do dalszych zakupów. Materiały POS należy zatem rozważnie dobierać, tak samo, jak towar, który zamierzamy wyeksponować. „Złota strefa” może zadecydować o tym, czy klient wróci do sklepu, czy też wybierze konkurencję.