Zastosowanie tektury w branzy reklamowej

Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, jak ogromne znaczenie ma zastosowanie tektury w branży reklamowej. Jeśli chodzi o reklamę BTL, ciężko jest wręcz znaleźć jej formę, w której tektura nie byłaby potrzebna. Co może z niej przygotować dobra agencja reklamowa?

Stojak reklamowyDisplaye, ekspozytory, standy

Z tektury przygotowuje się wszelkiego rodzaju stojaki reklamowe, które na co dzień oglądamy w sklepach. Są to zarówno zwykłe standy, stojaki z ulotkami, jak i ekspozytory, na których wystawiany jest towar danej firmy. Tego typu materiały POS przełamują monotonny widok zwykłych półek sklepowych i przyciągają wzrok klienta. Ciekawie wyglądający display sprawia, że konsument chętnie sięgnie po produkt, który na nim leży, zamiast poszukiwać go na półce wśród kilkunastu produktów konkurencyjnych. Tektura jest też przydatna do przygotowania stanowisk degustacyjnych. Są one wytrzymałe, a przy tym łatwe w montażu i lekkie. Tekturowe stojaki mogą dodatkowo być wyposażone w specjalne kieszenie, w których dodatkowo można umieścić ulotki.

Owijki paletowe, opakowania, kofret

Tektura przydaje się też przy przygotowywaniu ciekawych opakowań. Można z nich przygotować różnego rodzaju owijki na palety, które są wystawiane między alejkami w supermarketach, jako oddzielne stoiska. O ile same palety z towarem wyglądają nieestetycznie, o tyle ozdobione ciekawą tekturową owijką przyciągają wzrok i kuszą klientów. Tektury w reklamie używa się też przy produkcji opakowań. Jest ona szczególnie przydatna do produkcji kofret, czyli ozdobnych pudełek z zestawami produktów. Kofrety najczęściej możemy zobaczyć w sklepach w okolicy świąt, gdy producenci kosmetyków oferują ich zestawy jako „pomysł na prezent”.

Inne formy reklamy

Z tektury można przygotować także solidne firmowe teczki, kiwaki wieszane przy produktach na półkach sklepowych, nietypowe koperty, próbniki, zawieszki i wiele innych rzeczy. Jej użycie, jako formy reklamy wewnętrznej, jest ograniczone w zasadzie tylko wyobraźnią pracowników agencji reklamowych oraz ich klientów.