Zastosowanie materiałów POS w miejscu sprzedaży
- Szczegóły
Zastosowanie materiałów POS
Materiały POS mogą mieć różne formy. To między innymi stojaki – displaye, na których znajdują się produkty danej marki. Są one o wiele lepiej widoczne niż wśród gąszczu produktów konkurencji na zwykłych półkach sklepowych. Materiały POS to także counter cardy, czyli popularne stojaki na ulotki, broszury, katalogi lub inne materiały promocyjne. Często spotykaną formą POS są też wobblery, czasami zwane kiwakami. To niewielkie kartoniki z reklamą lub innym przekazem, przymocowane do półki z produktami przy pomocy elastycznego plastikowego pasa. „Odstające” wobblery przyciągają wzrok klientów. Są bardzo skuteczne, gdyż niewielki podmuch powietrza wprawia je w delikatne kołysanie, co jeszcze bardziej kusi wzrok. Innym rodzajem materiałów POS mogą być naklejki podłogowe w formie drogowskazów kierujących klienta w stronę danego produktu lub stoiska degustacyjnego. POSy to także makiety produktów, infokioski, czy obrandowane paski na krawędziach półek. Tak naprawdę materiały POS mogą przybierać przeróżne formy, a reklamodawców ogranicza w zasadzie tylko ich wyobraźnia. Ich głównym zdaniem jest przyciągnięcie uwagi klientów. Im więc mniej banalne są, tym większe prawdopodobieństwo, że spełnią swoją funkcję.
O czym należy pamiętać?
Materiały POS muszą wpisywać się w aktualne działania marketingowe danego produktu lub marki. Ich wykonanie najlepiej jest zlecić wyspecjalizowanej firmie. Niska jakość materiałów lub słabe wykonanie mogą przynieść odwrotny skutek i odstraszać klientów, zamiast ich zdobywać. Z materiałami POS nie należy też przesadzać. Ich zbyt wielki zagęszczenie w jednym miejscu drażni wzrok, zamiast go przyciągać.