Sekret tkwi w prostocie? Jak niewielkimi środkami trafić z przekazem reklamowym do klienta?
- Szczegóły
Pierwsze co widzi klient, kupując jakiś produkt to opakowanie – właśnie dlatego coraz większe znaczenie w dziedzinie reklamy mają opakowania i różne standy, na których towar jest eksponowany. Kluczem do sukcesu i skutecznym narzędziem zwiększającym sprzedaż jest bowiem właściwa ekspozycja produktów – standy, displaye i inne materiały POS mają zachęcać do zakupu i przyciągać wzrok klienta. Towar odpowiednio wyeksponowany jest bardziej atrakcyjny dla klienta. Kluczowy jest jednak prosty przekaz reklamowy i atrakcyjna wizualnie grafika — przeładowanie informacjami może wywołać efekt odwrotny do zamierzonego.
Jakie materiały POS warto wybrać?
Aby uwydatnić towar i skłonić klienta do zakupu warto sięgać zatem po proste rozwiązania, jakimi bez wątpienia są materiały POS. Najpopularniejsze z nich to:
- Kosze ekspozycyjne zasypowe
- Ekspozytory na półkę
- Displaye
- Standy
- Ulotki
- Blistry
Materiały POS muszą przyciągać uwagę, dlatego kluczowy jest odpowiedni projekt graficzny. Dobrze, jeśli reklama niesie pewien element zaskoczenia – w ten sposób uwaga klienta skupi się na produkcie przez dłuższy czas. Dobrym tego przykładem są standy postaci, które przyciągają wzrok i jednocześnie zawierają prosty komunikat, z którym chcemy dotrzeć do klienta.
Skuteczna reklama to prosta reklama
Klienci zwracają przeważnie uwagę na najważniejsze elementy przekazu reklamowego, dlatego posiłkowanie się w reklamach badaniami, statystykami lub obszernymi treściami nie zdaje egzaminu. Liczą się suche fakty i zwięzłe informacje, na których powinien być zbudowany cały przekaz. Oznacza to, że na skuteczną reklamę wcale nie trzeba dużo wydać, a materiały POS są tego doskonałym przykładem. Co więcej, stojaki, ekspozytory i kosze zasypowe można dostosować do rodzaju produktu i ilości dostępnego miejsca w salonie lub w sklepie.