Mniej znaczy więcej? Aktualne trendy w produkcji POS
- Szczegóły
Minimalizm, proste formy, ekologiczne rozwiązania i zrozumiałe komunikaty to najważniejsze cechy nowoczesnych reklam POS. Obecnie można zauważyć wyraźny trend odchodzenia od krzykliwych reklam i wyrazistych kolorów oraz kontrastowych zestawień. Materiały POS są idealnie dopasowane do otoczenia, a estetyka i harmonia to główny wyznacznik stylu przy projektowaniu.
Klienci sklepów stacjonarnych coraz mniejszą uwagę zwracają na reklamy i szukają konkretnych informacji o określonym produkcie. Materiały POS muszą być zatem przydatne i przyjazne dla konsumentów. Właśnie dlatego zamiast wielokolorowych grafik displaye coraz częściej informują o korzyściach i zaletach reklamowanych produktów. Kupujemy coraz bardziej świadomie, dlatego funkcja informacyjna zaczyna być kluczowa.
Minimalizm zamiast przepychu
Galerie handlowe są przesycone reklamami i informacjami. Nadmiar formy nad treścią to największą bolączka reklam wielkoformatowych i stojaków reklamowych. Właśnie dlatego coraz częściej projektujemy materiały POS w stonowanej kolorystyce zawierające wyłącznie najważniejsze informacje z punktu widzenia klienta. Im reklama jest bardziej spójna i harmonijna, tym lepiej jest odbierana. Niezmiennie stojaki i ekspozytory mają zwracać uwagę na reklamowany produkt, ale obecnie stosuje się nieco inne techniki niż jeszcze kilka lat temu.
Firmy coraz więcej środków poświęcają na kreowanie spójnego wizerunku marki i coraz częściej sięgają po materiały ekologiczne. Wynika to z rosnących oczekiwań konsumentów w tym zakresie – chętniej wybieramy produkty firm dbających o środowisko naturalne i lepiej oceniamy reklamy, które powstają z materiałów z recyklingu lub surowców biodegradowalnych.