Materiały POS - nośniki reklamowe wspierające sprzedaż
- Szczegóły
Obecny rozwój w dziedzinie reklamy przyczynił się do powstawania wielu różnych kanałów docierania do klientów i zwiększenia się ilości narzędzi marketingowych. Nadal jednak jednym z istotniejszych i powszechnie wykorzystywanych nośników reklamowych są materiały POS. W większości przypadków produkowane są z tektury, co - teoretycznie - nie brzmi ciekawie, ale w praktyce pozwala na tworzenie kreatywnych rozwiązań. Ciekawie zaprojektowane i precyzyjnie wykonane ekspozytory POS, displaye, standy, stojaki itd. pozwalają atrakcyjnie wyeksponować produkt, celnie trafiając z przekazem marketingowym do potencjalnych klientów.
Specyfika materiałów POS
Skrót POS pochodzi z języka angielskiego i oznacza point of sale, czyli po prostu punkt sprzedaży. I rzeczywiście znaczenie materiałów POS w całym procesie sprzedaży jest znaczące. Wykorzystywane są przede wszystkim przez małe i średnie przedsiębiorstwa, które w efektywny i ekonomiczny sposób chcą dotrzeć do klientów. Wykonywane są ze stosunkowo taniego materiału, czyli tektury. To znacząco obniża koszty produkcji, a jednocześnie niesie ze sobą wiele zalet. Tektura jest lekka i pozwala stworzyć wiele ciekawych rozwiązań. Można z niej stworzyć kreatywne konstrukcje, szybko zmontować, pomalować lub zadrukować reklamą. Nadaje się do przycinania, perforowania, sklejania itp.
Przestrzenne formy tekturowe, na których umieszczony jest komunikat reklamowy, mogą osiągać całkiem spore rozmiary, aczkolwiek ich wielkość zależy przede wszystkim od specyfiki zastosowania, a także celów, które chce osiągnąć reklamodawca.
Na tekturowych standach czy ekspozytorach mogą pojawiać się nie tylko komunikaty reklamowe, ale również inne materiały promocyjne, np. ulotki lub produkty, które są w danym momencie promowane. W celach ekspozycyjnych tworzy się specjalne stojaki w formie regałów, na których umieszczona jest reklama graficzna. To właśnie na nich eksponowane są również sprzedawane lub promowane produkty. Tektura jest materiałem na tyle wytrzymałym, że jest w stanie udźwignąć ciężar nawet nieco większych produktów.