Które materiały POS idealnie nadają się na ladę?

ekspedientka w piekarniMateriały POS to różnego rodzaju artykuły, których zadaniem jest wsparcie sprzedaży w palcówkach handlowych. Są to nośniki reklamy BTL, którą stosuje się poza środkami masowego przekazu. Właśnie dlatego w przypadku materiałów POS liczy się właściwa ekspozycja towaru. Stojaki, woblery, displaye i inne elementy projektowane są na podstawie identyfikacji wizualnej marki oraz z uwzględnieniem charakteru lokalu handlowego. Materiały POS przeznaczone na ladę to:

  • Dyspenser – pojemnik lub stojak na ulotki i foldery reklamowe;
  • Stand promocyjny – makieta z grafiką reklamową;
  • Bilonownica – podkładka, na którą wydawana jest reszta. Można w niej umieścić reklamę lub próbki produktów.

Odpowiednio dobrane materiały POS mogą wpłynąć na decyzje zakupowe klientów, ale zbytnie ich nagromadzenie może spowodować chaos informacyjny. Poszczególne elementy muszą być zatem umieszczone w odpowiednim miejscu i we właściwym kontekście.

Zalety materiałów POS na ladę

Materiały POS przyciągają uwagę klientów swoim kształtem i kolorową grafikę, a więc kierują uwagę na promowane produkty lub usługi. Ustawione na ladzie mogą korzystanie wpłynąć na dosprzedaż i ułatwić to zadanie konsultantowi. Odpowiednio dobrane materiały zmieniają ladę w stoisko ekspozycyjne, na którym można zaprezentować wybrane wyroby promowanej marki.

Materiały POS to forma reklamy przeznaczona dla klientów odwiedzających lokal, której zadaniem jest zachęcenie do zakupu i zbudowanie świadomości marki na rynku lokalnym. Materiały POS są stosunkowo niedrogie i pomimo rosnącego znaczenia reklamy w internecie i innych środkach przekazu stojaki, ekspozytory i foldery reklamowe wciąż często wybierane są przez przedsiębiorstwa działające w przeróżnych branżach. Materiały POS na ladę spotkać można w supermarketach, małych sklepach, aptekach, drogeriach i w wielu różnych punktach usługowych.