Kolor materiałów POS - detal który ma znaczenie

Ludzie w kolejceTo właśnie one jako pierwsze przyciągają wzrok potencjalnych klientów. Jednakże nie oznacza to, że należy stosować tylko najostrzejsze barwy. Najważniejsze, by kolorystyka współgrała z reklamowanym produktem.

Jakie barwy przyciągają uwagę?

Dobór kolorów powinien być ściśle związany z reklamowanym przedmiotem lub usługą. Przy doborze barw trzeba być świadomym całości kompozycji. Jeżeli owijka paletowa przedstawia produkt, który kojarzy się z konkretnym kolorem, należy go podkreślić, by jeszcze bardziej zaznaczyć prezentowaną markę. Dobrą opcją jest zdecydowanie się na symboliczne podkreślenie ciemnego logo na prostym, jasnym tle i odwrotnie — jasnego na ciemnym. Ten zabieg jeszcze bardziej wyszczególni daną barwę, a co za tym idzie firmę, ponieważ uwaga klienta będzie skupiona bezpośrednio na niej.

Jaskrawość barw to bardzo dobre rozwiązanie, które przyciągnie uwagę kontrahentów. Jednak przy tym wyborze należy być rozważnym. Takich kolorów można użyć na tekturowych displayach, reklamujących zabawki dla dzieci. Różowy, jaskrawy odcień z elementami brokatu zwróci uwagę dziewczynek zainteresowanych nową lalką. W ten sam sposób można zadziałać z błękitem i zareklamować zabawki dla chłopców. Pomimo tego, że kolory nie mają płci, często bazujemy — jako klienci — na utartych stereotypach, które przypisują barwy do konkretnych grup.   

Psychologia barw

Ekspozytory POS powinny na zasadzie skojarzeń budować reklamę. Jeżeli reklamowana jest zdrowa żywność lub kosmetyki pielęgnacyjne, dobrze jest zastosować jasne, chłodniejsze barwy, które kojarzą się ze świeżością. W przypadku reklam perfum należy sięgnąć po mocniejsze kolory, jak czerń i czerwień, nadając zmysłowości. Drugą możliwością jest wybór delikatnych pasteli podkreślających kwiatowy zapach. Czerwony odcień działa też alarmująco, dlatego na opakowaniach lekarstw często sygnalizuje ból. Niebieski sprawdzi się nie tylko w reklamach motoryzacyjnych, w których ważne jest podkreślenie prędkości, ale też w tych, które prezentują środki czystości. Żywność, która oferuje szeroki wybór produktów, odnajdzie się w wielu kolorach. Owoce kojarzą się z żółcią i zielenią, a świeże pieczywo z ciepłymi barwami.

Dobranie odpowiednich odcieni musi być więc połączone z reklamowanym produktem. Należy skutecznie użyć psychologii barw, by trafić do odpowiedniej grupy osób. Właściwy dobór kolorów uwypukli ofertę, którą przedstawia ekspozytor POS, przyciągając uwagę każdej osoby

 

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.