Jak obniżyć koszty produkcji POS i cieszyć się dobrymi wynikami sprzedaży?

Aby cieszyć się dobrymi wynikami sprzedaży, bardzo ważne jest skoncentrowanie się na odpowiedniej reklamie, która będzie dopasowana do prowadzonej przez nas działalności i skutecznie trafi do potencjalnych klientów. Jednym ze sposobów na osiągnięcie zamierzonych celów jest wykorzystanie POS. Co kryje się pod tą tajemniczą nazwą? I czy istnieją sposoby pozwalające obniżyć koszty wyprodukowania tych materiałów? Na te i inne pytania odpowiadamy w naszym artykule.

POS - co warto wiedzieć?

POS, a właściwe POSM, czyli point of sales materials to różnego rodzaju materiały reklamowe, które wspierają sprzedaż, wykorzystując różne, często nieoczywiste nośniki przekazu informacji. Przykładem mogą być: stojaki na ulotki, makiety powiększonego produktu, reklamy stojące, reklamy podświetlane typu display, czy ekspozytory. POS wykorzystywane są najczęściej w miejscach, które pozwalają przykuć uwagę odbiorcy. Dobrą lokalizacją jest m.in.:

  • lada sklepowa, gdzie klienci zatrzymują się w oczekiwaniu na zakup, 
  • półki z produktami, na które skierowany jest wzrok odbiorcy, 
  • sufit, na którym można zawiesić materiały o różnym formacie,
  • podłoga, która umożliwia szybkie i łatwe rozstawienie stojaków i ekspozytorów umożliwiających odpowiednie zaprezentowanie materiałów.  

Do głównych zalet POS należy przede wszystkim realne przełożenie na sprzedaż - zarówno usług, jak i produktów i to w różnych branżach. Jest to także rozwiązanie, które z łatwością można dopasować do konkretnych potrzeb pod względem warstwy graficznej. Opcja ta jest także stosunkowo tania.

Jak obniżyć koszty produkcji POS?

Jeśli prowadzisz niewielką firmę lub dopiero stawiasz pierwsze kroki na rynku, ale chcesz wykorzystać potencjał, jaki posiadają materiały POS, być może zastanawiasz się, jak obniżyć koszty ich produkcji. Czy jest na to jakiś sposób? Okazuje się, że tak. Jeśli zależy Ci na tanim, ale wciąż efektywnym sposobie reklamy dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie tzw. miękkich materiałów, czyli stosunkowo tanich propozycji wykonanych z papieru i kartonu. Taki wybór pozwoli Ci zmniejszyć koszty produkcji, przy jednoczesnym zachowaniu dobrego efektu wizualnego. 

Warto jednak podkreślić, że w miarę rozwoju firmy polecanym sposobem jest zainwestowanie w materiały wyższej jakości, czyli tzw. materiały twarde. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że propozycje te są bardziej wytrzymałe, mogą być stosowane w różnych warunkach i zachowują swój doskonały wygląd przez długi czas.  

Kolejnym rozwiązaniem, które pozwala zmniejszyć ilość wydatków na POS jest wykorzystywanie materiałów, które rzeczywiście podnoszą sprzedaż. Zamiast próbowania wszystkiego po omacku, lepiej jest skoncentrować się na sprawdzonych, polecanych przez specjalistów metodach. Jeśli chciałbyś skorzystać z takich produktów, sprawdź naszą ofertę. Do najkorzystniejszych pomysłów należą m.in.:

  • displaye, standy, różnego typu stojaki: odpowiednio dobrane i starannie wykonane, spójne i przemyślane pod względem marketingowym ekspozytory sprawiają, że skuteczność sprzedaży wzrasta,
  • ekspozytory sprzedażowe na półkę lub ladę: mogą być używane do promowania konkretnych produktów, które aktualnie należą do głównej oferty,
  • owijki paletowe: to sposób na stworzenie obrandowanego stoiska ekspozycyjnego, które sprawdzi się w marketach, na targach czy w galeriach handlowych,
  • kosze ekspozycyjne: przeznaczone do prezentacji produktów,
  • opakowania: ich wygląd może bazować na standardowych szablonach lub na indywidualnym projekcie dopasowanym do potrzeb firmy.