Jak kształt materiału POS oddziałuje na klienta?
- Szczegóły
Materiały POS stanowią nieodłączny element sprzedażowy przeznaczony dla klientów detalicznych. Ich zadaniem jest zwrócenie uwagi poprzez nietuzinkowy kształt, ciekawą treść na produkt, a także nakłonienie do jego zakupu.
Czym są materiały POS?
Materiały POS są nieodłącznym elementem dziedziny marketingu. Pod tym pojęciem kryją się wszystkie materiały będące źródłem reklamy BTL (belowe the line) oraz wspierające sprzedaż produktów lub usług. Cechą charakterystyczną materiałów POS jest ich masowość i ukierunkowanie na klienta indywidualnego. Wspierają one sprzedaż bezpośrednią w miejscu, w której klient dokonuje zakupu lub w jego pobliżu. Wśród materiałów POS możemy wyróżnić materiały przeznaczone na ladę (standy, dyspenser), materiały przeznaczone na półkę (topper, wobbler, stoper), materiały przeznaczone na podłogę (display, roll-up, naklejka podłogowa, potykacz, owijka paletowa) oraz materiały na sufit (zawieszka sufitowa, flagietka). Inne bardziej standardowe nośniki reklamy i informacji to plakat, ulotka, broszura, naklejka czy infokiosk.
Sprzedaż a materiały POS
Na rynku dostępne jest wiele towarów i usług. Najważniejszym zadaniem dobrego marketingowca jest zwrócenie uwagi klienta na konkretny towar oraz nakłonienie go w ostateczności do jego zakupu. Zarządzanie produktem w miejscu sprzedaży jest więc kluczowe, a wszelkie podejmowane działania powinny być skutecznie zaplanowane. W celu zwrócenie uwagi klienta na produkt można zastosować rozmaite triki w postaci produkcji niestandardowych materiałów POS przyciągających i skupiających uwagę potencjalnego konsumenta. Jak wskazują badania, większość decyzji zakupowych podejmowana jest w trakcie wizyty w sklepie pod wpływem impulsu. Dlatego tak ważne jest zaplanowanie formy materiałów POS, ich rozmieszczenie, aby zachęcić klientów do zakupu.
Kształt ma znaczenie
Wielość materiałów marketingowych sprawia, że producenci oraz marketingowcy prześcigają się w pomysłach na przygotowanie nietuzinkowych rozwiązań, których celem jest zwrócenie uwagi na ich produkt. I tak obok zastosowania rozmaitej kolorystyki, chwytliwych haseł reklamowych nie można zapominać również o kształcie materiałów POS. Nie od dziś wiadomo, że klient kupuje oczami, dlatego im bardziej przyciągające opakowanie oraz materiały takie jak wobblery, stoppery czy standy tym większe prawdopodobieństwo, że towar zostanie wybrany ze sklepowej półki. Dlatego decydując się na wdrożenie strategii sprzedaży warto pamiętać o produkcji kreatywnych materiałów marketingowych. Ich produkcja w takich drukarniach jak nasza jest niezwykle prosta. Na podstawie kreatywnego projektu, przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii druku i produkcji mogą powstać nietuzinkowe materiały POS, które zwrócą uwagę klientów oraz zwiększą sprzedaż produktu na rynku detalicznym.